مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است
مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است

گرم کردن کره زمین با فیلیمو

تحقیقات علمی معتبر رو انستیتو ها که معمولا به صنایع بزرگ وابسته هستند انجام میدن و منتشر می‌کنند.

بنابراین طبیعیه که نتایج بیشتر مطلوب صنایع هست. هر صنعتی که به جریان درآمدی برسه شروع میکنه به تولید علم و علم رو حسابی به خدمت میگیره و شما که مهندس و دکتری تا به انیستیتو وابسته نباشی نه خودت اعتباری داری و نه مقالاتت دوزار ارزش پیدا می کنن!

 دیگه نه پول داری که تحقیقاتت رو ثابت کنی و نه حتی بتونی منتشر و ثبتشون کنی.


مثلا این گزاره که میگه: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات جزو صنایع پاک و سبز هستند و بیشتر از پتروشیمی های کل دنیا مصرف انرژی ندارند.


ولی در واقعیتفقط مصرف انرژی اینترنت جهانی 10% از کل مصرف برق جهان هست و بیشتر هم خواهد شد، این یعنی آلایندگی کربنی اینترنت 2 تا 4 درصد آلایندگی جهانی است که معادل دو برابر صنعت جهانی هوانوردی می‌باشد! برای انقال یک گیگ داده حدود 3 کیلوگرم دی اکسید کربن تولید می‌شود.

برای دیدن یک فیلم یکساعته به صورت اچ دی از فیلیمو( برای خارجی ها نت فیلیکس) 10 کیلوگرم دی اکسید کربن فقط مربوط به پهنای باند سایت نمایش دهنده تولید می‌شود.


  پی نوشت و منابع:

من خودم آمار مربوط به مصرف اینترنت جهانی رو اولین بار در کانال تلگرامی اکومدرنیسم دیدم که به منبع اشاره کرده بود ولی برای راستی آزمایی نتایج را از آژانس بین المللی انرژی هم راستی آزمایی کردم و این و این هم منابع دیگر!