مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است
مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است

پایان این هفته چینی

الان در مسیر برگشت به خونه بعد ۱۳ ساعت کار هستم، این دو هفته کلی چالش و مسئله رو پشت سر گذاشتیم و تنها موضوعی که خسته‌ام کرد بی مسئولیتی یکی شرکت‌های طرف قرارداد هست که گندزده به برنامه‌هام.

پیش‌بینی می‌کنم هفته آینده کارها سبک‌تر بشن.

چطور نقشه فنی بکشیم ؟

در ادامه‌ی مطلب قبلی که چطور مخترع بشیم، یکی از مواردی که خودم باهاش برخورد داشتم چگونگی رسم نقشه‌های فنی بود به طوری که هم داور متوجه بشه، هم سرمایه گذار و هم کسی که باید بسازتش!

از دو سال پیش که آخرین اختراعم رو ثبت کردم تا امروز هوش مصنوعی تجاری پیشرفت چشمگیری داشته بنابراین رفتم جستجو کردم ببینم آیا امکان این که برای هوش مصنوعی بگی و اون نقشه بکشه وجود داره که دیدم نه! هر چند الان که فکر می کنم دردسر توضیح دادن یک نقشه تا کشیده بشه هم اونقدرا کم نیست.

بنابر این جستجوم رو تغییر دادم به این که چطور میشه نقشه های ساده را رسم کرد، من خیلی دوست داشتم سالید ورک رو یاد بگیرم ولی متاسفانه هیچ وقت فرصتش پیش نیامد و حرفه‌ای بودن مهدی عرب در این زمینه باعث شده بود که کلا بهش نیازی پیدا نکنم تا امروز که مهدی توی اهواز به زمین هاش میرسه و من در تهران دارم کارهای قبلی رو تکرار می کنم، بگذریم.

طبق جستجوهایی که انجام دادم یک نرم افزار به نظرم سبک برای کامپیوتر خسته من اومد و تصمیم گرفتم تا نصبش کنم و یاد بگیرم.

بنابر این برنامه FreeCAD رو از اینجا دانلود کردم و چون هیچ چیزی ازش سر در نمی آوردم آموزش مختصری از اینجا پیدا کردم ( البته چون بی صداست توصیه می‌کنم سرعت ویدئو رو بالا ببرید وگرنه وسطش چرت می‌زنید یا یادتون میره که داشتید چیکار می‌کردید.)

و حاصل شد یک طرح که احتمالا قرار بوده یک واشر ساده باشه، حس می‌کنم در سن 7 سالگی از من خواستن با دست راست دو دور از روی درس پتروس فداکار بنویسم.


ابزارهای کاربردی خیلی خوبی داره و فکر می‌کنم اگر دو هفته‌ای بشه تمرین کرد احتمالا طرح‌های آبرومندانه‌تری بشه کشید.

دو سال از رفتن مادر گذشت...

حاصل دور زندگی صحبت آشنا بود

تا تو ز من بریده‌ای من ز جهان بریده‌ام


تا به کنار بودیَم بود به جا قرار دل

رفتی و رفت راحت از خاطر آرمیده‌ام

تمام

لب اگر تشنه،جام شوکرانش در پیش،

دل اگر تنها، هزار دشنه‌ی پنهانش در پشت.