مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است
مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است

خرید اولین تلویزیون رنگی

وقتی اولین تلویزیون رنگی رو خریدیم من حدوداً 5 سالم بود، قشنگ یادمه تازه از اردبیل به خرمشهر نقل مکان کرده بودیم پرواز هما که چون بچه بودم یک هدیه هواپیما کوچولو بهم دادن، چند شب پیش وقتی واکسن دوماهگی آقا عرفان رو زده بودیم خواب اون روز رو دیدم، وای تلویزیون رنگی ال جی با بازی یک بازی خیلی ساده که عنکبوتی بود و باید نقطه ها رو میخورد!

خونه جدید و تلویزیون جدید، سن پدرم حدود همین سن خودم بود، همه چیز خوب و با امیدواری روزهای روشن برای من.


چند سال قبل موقعی که به این قسمت از رمان صدسال تنهایی  رسیدم؛ «سالها بعد وقتی سرهنگ اورلیانو بوئندیا (قهرمان رمان صد سال تنهایی) در برابر جوخه ی اعدام ایستاده بود یاد آن بعد از ظهر سالهای دور افتاد که پدرش او را به کشف یخ برده بود.» عجیب من رو گرفت انگار اصل داستان همین یک جمله است که برای من مفاهیم زیادی رو القا می کنه، بعدها که یکی از سخنرانی های گابریل مارکز نویسنده رمان رو گوش میدادم( اسپانیولیم به اندازه فارسیم خوب نیست بنابر این متن فارسی رو که گوینده میخوند رو میشنیدم) متوجه شدم به شکل شگفت انگیزی اساس داستان با همین جمله شروع شده و فی الواقع با همین یک جمله جرقه ی نوشتن اون رمان زده شده... فی الغرض وقتی من هم این جمله رو خوندم یاد همین رویداد توی زندگیم افتادم و وقتی  خوابش رو دیدم حالت حزن عجیبی بهم دست داد.
نظرات 2 + ارسال نظر
حسن خدمتگزار شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 08:19

هیچ پدری نمی داند کدام رویداد در خاطر فرزندش خواهد ماند. هیچ کس نمی داند کدام خاطره و کدام احساس کی دوباره بیدار خواهد شد. ما نه در ثبت خاطراتمان آزادیم و نه در تداعی آنها!

سلام خوش آمدید بابا، بله دقیقاً

زهره شنبه 27 آبان 1402 ساعت 23:18 https://shahrivar03.blogsky.com/

چه نوشتۀ عجیب و ماورایی شد!!؟ خاطرۀ شما نه ولی ربطش به اون فضا از صد سال تنهایی خیلی ماورایی کرد ماجرا رو...

ان شا اله که دیگه تا الآن عوارض احتمالی واکسن هم رفع شده باشه و حال بزرگمرد کوچک آقا عرفان خوبِ خوب باشه

بله مخصوصاً که به صورت خواب آلود هم نوشتمش
خداروشکر دوران واکسن دوماهگی رو پشت سر گذاشتیم، خیلی ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد