مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است
مسیحای جوانمرد

مسیحای جوانمرد

هر روز بی تو روز مبادا است

دنبال موفقیت نباشید!

نقلی هست از مرحوم انشتین که می فرماید دنبال موفقیت نباشید ، سعی کنید فرد ارزشمندی شوید.


خیلی جمله ی مهمیه و الان که تقریبا یک دوره از کارهای اداریم تمام شده و با چندی از کارمندان بیشرف و تکدی گر دولتی روبه رو شدم بیشتر درکش می کنم.


آقای عزیز عزیز! دنبال این که زود درس رو تمام کنی و موفق بشی و بعد حس کنی که مملکت ارزش تو رو درک نمیکنه و اگر زور بزنی با رانت بابا میتونی بچپی توی یک اداره و دهان مردم رو مورد عنایت قرار بدی و با این که حق یکی دیگه رو خوردی نشستی پشت میز و کار من رو راه نمی اندازی و با چرندیاتی مثل مگه چقدر حقوق می گیرند درخواست رشوه کنی، نباش!

سعی کن آدم ارزشمندی باشی.

میلیاردر هم بشی با یه سرفه کرونایی با ریق رحمت رو سر بکشی.

اینقدر خودت رو پایین نیار!


من خیلی خیلی کمتر از تو حقوق می گیرم. جدای از کارم که توی یک شرکت خصوصی هست چندین کار به صورت مردم نهاد هم انجام میدم تا بتونم ارزشمند تر باشم.

تو هم سعی کن ، شاید بتونی.

شب بخیر!

...

گفتم: «بنخفتی، شهر!

همه شب

             به نجوا

                      نگرانِ چه بودی؟»

گفتند:

        «برآمدنِ روز را

                          به دعا

                                  شب‌زنده‌داری کردیم.

مگر به یُمنِ دعا

آفتاب

برآید.»


 


گفتم: «حاجت‌ْروا شدید

                             که آنک سپیده!»


 


به آهی گفتند: «کنون

                          به جمعیتِ خاطر

دل به دریای خواب می‌زنیم

که حاجتِ نومیدانه

چنین معجزآیت

برآمد.»

پیشنهاد حبس رییس جمهور

جراید : کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم پیشنهادی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب و به کمیسیون تلفیق ارائه داده است که بر اساس آن، کسانی که از عمل به قانون مصوب به بودجه سال ۱۴۰۰ تخلف کنند بین ۶ ماه تا دو سال زندانی خواهند شد.


حساب کنید برای هر بند باید 2 سال برای رییس جمهور و وزرا حبس بنویسند! به به !

اگر به فکر مسخره کردن ملت نیستید این راهکار ضمانت اجرای امور نیست.


به ازای هر بند از قانون که عدم اجرای آن موجب ورود خسارت به کشور می شود، کارشناسی کنید و از اموال مستولیان امر کم کنید.

هم مشکل مسکن و خودرو حل می شود و هم رییس جمهور، قاضی القضات و بقیه کارمندان با وقت و سرمایه کشور بازی نمی کنند.

اغلب اوقات با کار اداری

همیشه نه ولی اغلب اوقات وقتی به یک اداره دولتی مراجعه می کنم دلم میشکنه، تا جایی که راه داشته باشه آدم رو تحقیر می کنند و کوچکترین احترامی برای زمانت قائل نیستند.

جمعه

آدم از دست خودش خسته میشه 

با لبای بسته فریاد میکنه

جمعه وقت رفتنه موسم دل کندنه